30 Ekim 2009 Cuma

ÇOBAN

Özel bir sohbette eski Sanayi Bakanımız Ali Coşkun'dan dinlemiştim.

Bazı devlet yöneticilerinin kibirlerinden dolayı halkın sesine önem vermeyerek hata yapıp devleti zarara uğrattıklarından bahsederken anlattığı olay şuydu;
Genç bir elektrik mühendisi olarak Tedeş'da çalışıyordum. 
Balıkesir ilinin bazı bölgelerindeki elektrik direklerinin yerlerinin değişmesi gerekiyordu.
Bunun için harita üzerinde çalışmalar yapılıp,planlandıktan sonra saha çalışması için görevlendirilmiştim.(Sayın Ali Coşkun bölgeyi söylemişti ama ben unuttum.MŞ) 
Arazide çalışma yaparken yanımıza sürüsünü otlatmakta olan bir çoban yaklaştı,selam hal hatır faslından sonra ne yaptığımızı sordu,bizde durumu söyledik.
Bunun üzerine çoban kardeşimiz beyim dedi burada rüzgar sert eser,dikeceğiniz direkler yıkılır daha uygun yerler var oralara dikin dedi.
Ben bu sözleri önemseyerek Ankara'yı yani Genel Müdürümüzü aradım.
Çoban'ın söyediklerini ilettim,tecrübesinden dolayı haklı olabileceğini projeyi tekrar gözden geçirmemizin yararlı olacağını anlattım. 
Genel Müdür beni dinledikten sonra bu işleri uzman olarak bizmi daha iyi bileceğiz yoksa çobanmı?
Öyleyse diplomanı çobana ver gel diye beni tersledi.
Tabiki bizde projede belirtilen yerleri işaretledik direkler dikildi.
Altı ay kadar sonra Balıkesir'den bir haber geldi,dikilen bütün direkler şiddetli rüzgar nedeniyle yıkılmıştı.
Genel müdürün yanına gittim olayı izah ettim ve şunu söyledim.
Efendim çoban diplomanızı istiyormuş.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....