4 Eylül 2010 Cumartesi

BÖBREK TAŞINI ERİTEN SU

Sanırım doksanlı yılların ortalarına yakın bir tarihti,ailece Ömer (Yıldız)amcamın evinde misafirdik.
Şurdan burdan sohbet ederken,mevzu içme sularından açıldı.

Amcam suyu karacalı köyünden getirdiğinden,hem içiminin hemde çayının güzel olduğundan bahsettikten sonra ilave bir bilgi olarakta,çaydanlığın içindeki kirecide çözdüğünü söyleyince bende,o zaman belki böbrekteki taşlarada iyi gelebilir diye bir yorum yapmıştım.
Aradan birkaç ay geçmiştiki,Belediye ekmek fırınını birlikte işlettiğimiz Nurettin Tosun abinin rahatsızlanarak evde yattığını öğrendim.
Aniden sancılanmış,hastaneye götürmüşler,film çekip tahlillerini yapmışlar.Teşhis;Böbrekte mercimek büyüklüğünde bir taş var.
Tedavi;İdrar yollarını genişletici hap,iltihap sökücü hap,bolca su içip taşı düşürecek,belini üşütmeyecek sıcak tutacak.
Hemen aklıma üzerine yorum yaptığımız karacalı köyündeki su geldi.Oğlu Ahmet'e hadi gidip getirelim belki faydası olur dedim.
Ahmet su bidonlarını arabaya yükledi yola koyulduk.
Amcamın tarif ettiği şekilde,köyü geçince keçili yolunun hemen kenarındaki çeşmeye vardık.
Üzerinde yazdığına göre çeşmeyi 1991 yılında merhum H.Osman Akay yaptırmış,nur içinde yatsın.
Bidonları doldurduk,elimizi yüzümüzü yıkadık,avucumuzla sudan içtik ve döndük.
Nurettin abiye içirmeye başladık,günlerden galiba Perşembe idi.Abi dedim Pazartesi gününe kadar bol bol sudan iç,hastaneye gidip bir filmini çektir,acaba bir gelişme oluyormu öğrenelim.
Pazartesi günü aradı,filmi çektirmiş,Memet dedi taş kaybolmuş,suyun faydası oldu galiba sağolasın.
Tabi sevindik,suyuda tecrübe etmiş olduk.Çaydanlıktaki taşı çözen su böbrekteki taşıda muhtemelen eritmişti.Çünki taş düşmemiş kaybolmuştu.
Bir yerde konu açılınca ben hemen bu durumu anlatıp tavsiye ediyordum.
Pek çok insan suyun şifasından istifade etti,hatta birçok tanıdığa suyu bizzat gidip getirdim.
İnegöl Oylat kaplıcalarına gitmiştik,hatun rahatsızlandı doktora gittik.Galiba böbrekte taş var,yerinden oynamış sancı yapıyor diye teşhis koyarak ağrı kesici iğne yaptırıp bir hastaneye gidin dedi.
Hemen vakit kaybetmeden yola çıktık,gece Kırıkkaleye girince daha eve uğramadan,yolumuzun üzerindeki yükses ihtisas hastanesinin acil servisine müracaat ettik.
Tahlil yaptılar,film çektiler evet teşhis doğruydu.
Doktor hanım hatunun arkadaşıymış,tanıdığım ve sevdiğim şihap yurdunun müdürü İsmail beyinde eşiymiş.
İlaç yazacağı sırada,hocam dedim ben bunun ilacını biliyorum.Sabah gider suyu getiririm birkaç güne kadar taş maş kalmaz.
Ben böyle emin konuşunca hatuna abla demiş,benim böbrektede taş var Mehmet abi İsmail beyle gitsinde bizede su getirsinler.
Sabah İsmail beyide aldım suları getirdik.Çok şükür işlem tamam.Film çektirdik taş yok.
Tabi bu arada suyu kullanan hastalara taşların büyüklüğünü soruyorum.Kaç günde yok olduklarını takip ediyorum,haliyle bende bir tecrübe oluştu,taşın büyüklüğüne göre hastalara şu kadar gün sonra film çektirin diye tarih veriyorum.
En son tecrübe ile yazıyı bağlayalım.
Bir akşam evde oturuyorum,saat 22.00 civarları.
Telefonda Metin Akan abi.
O zamanlar Kızılırmak lisesinde gece görevlisi.
Memet abi dedi,bizim kayınbiraderi acil olarak hastaneye yatırdık,böbrekte taş varmış,sen bir sudan bahsetmiştin,gidip getirebilirmiyiz?
Ne demek abi dedim hemen bidonları al gel.
Evi tarif ettim.
Metin abi biraz sonra geldi,gittik çeşmeden suları doldurduk,doğru Yüksek ihtisas hastanesine vardık.
Hastamız yatıyor,bu arada hemşire geldi bir iğne yaptı.Odada ellerinde telsiz olan ikide ziyaretçi var.
Meğer bizim hasta,Kırıkkale emniyette şube müdürüymüş.
Metin abi tanıştırdı.
Müdürüm geçmiş olsun dedim,taşın büyüklüğünü sordum,mercimekten küçükmüş dedi.
Getirdiğimiz sudan Metin abi bir bardak verdi.
İç müdürüm dedim,burda senin amirliğin sökmez,emir komuta bende hemşire hanım sana ağrı kesici yaptı değilmi dedim.
Evet dedi.
Bir daha geldiğinde,çok acı veriyor diye bahane uydur iğne yaptırma gereksiz yere bünyeni bozmasın dedim.
Sabaha kadar ve devamında sürekli sudan iç,yarın öğle üzeri filmini çektir taştan eser kalmaz çünki çok küçükmüş dedim.
Tabi biraz oturduk diğer amirlerle birlikte suyun muhabbetini yaptık,bu arada 1,5 litrelik pet şisedeki suyuda hastamıza içirdik.
Ertesi gün Metin abi arıyor;Memet abi müdür beyin selamı var teşekkür ediyor.Saat:11.00'de filmi çektiler taş kaybolmuş.
Bizde selam söyledik,tekrar geçmiş olsun dileklerimizi gönderdik.
Tabi bu uzun zaman içerisinde biz suyun tiryakisi olduğumuz için arada bir gidip evimize getirip içiyoruz.
Yakın zamanda çeşmenin yerini değiştirdiler.Aynı yol üzerinde ama bu sefer köye daha yakın.Karacalıyı geçince bir kilometre sonra hemen sağdaki çeşme.
Şaşırmayın çünki köyün girişinde ve içinde başka çeşmelerde var.

33 yorum:

cuneyt dedi ki...

Merhaba.
yazınızı ilgiyle okudum
bende böbrek taşından müzdaribim
istanbulda ikamet ediyorum. bahsettiğiniz yere nasıl gidebilirim. bir tarif ederseniz çok memnun olurum

Adsız dedi ki...

sanırım kırıkkaleden bahsediyor kırıkkale karaçalı köyü falan geçiyor yazıda. ama bende merak ettim bu suyu. benden taştan müzdaribim.

Adsız dedi ki...

Yazıda belirtildiği gibi suyun yeri değişmiş, özelliği varsada kaybolmuş. Ben ordaki köylülerle görüştüm suyun çok kireçli olduğunu söylediler. Boş yere insanları umutlandırmayın...

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Sevgili kardeşim,su aynı su,özelliğide aynen devam ediyor,köylülerin bu konuda fazla bilgisi yok.Kimseyi boş yere umutlandırmıyoruz,ne diyorsak doğrudur.Yazdıklarımızda zerre kadar yalan yoktur.

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Çeşmeye nasıl ulaşabileceğinizi Böbrek taşını eriten su(5)yazımdan öğrenebilirsiniz.

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

M.ALPASLAN BOLAT şu yorumu yapmış:
Merhaba Mehmet bey yazınızı ilgiyle okudum.Bende daha önce Yozgat'ın Çandır bölgesinden bir su getirmiştim orda ki su da vücutta ki insülinin dengede kalmasını sağlıyor.Aslında bu şekilde bir çok değerimiz var bunları Sağlık bakanlığı da incelese belki bir çok hastaya hem şifa olacak hem de tedavi maliyetleri düşecek.Bende böbrek taşından muzdaribim ama ben gileboru suyu içiyorum tadı pek güzel değil ama böbrek taşını eritiyor tavsiye ederim.

Doğan YILMAZ dedi ki...

Merhaba Mehmet bey yazınızı ilgiyle okudum ve bende o çeşmeye gittim ve su getirdim. şu an günlük aşağı yukarı 1,5-2 litre gibi içiyorum benimde böbreklerimde taş lar var bir müddet devam ettikten sonra ultrason çektireceğim ve sonucu bu sitede açıklayacağım.Tüm Bçbrek taşı ağrısı çekenlerin ALLAH Yardımcısı olsun.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhba Mehmet Bey; yazınızı ilgiyle okudum,benim eşimin yaklaşık 3 gündür taşla ilgili sorunu var bir tanesini acılarla düşürdü ve kalan 2 tanesi hala sol böbrekte duruyor. Psikolojikmen o taşlar çok rahatsız ediyor,eritmenin yolunu tasadüfen bulmuşsunuz ve bizede faydanız olacağını düşünüyorum ama biz İstanbul'da ikamet ediyoruz,ne olur iletişime geçelim ve bir şekilde bize bu şifalı suyu ulaştırmanızı allah rızası için istesem nasıl ulaşabiliriz,ne olur bize bilgi verin.Gülçin Ümit

Unknown dedi ki...

Merhaba Mehmet bey, babanın safra yolunda taş var.bu su bunuda eritirmi? Ve bu suyu köylülerin veya sizin belli bir ücret karşılığı istanbula kargoyla gönderme imkanı olabilirmi? Teşekkürler. ..

Adsız dedi ki...

merhaba,benim safra kesemde bol miktarda taş var!hatta tamamen dolu!bu su safra taşlarını eritiyor mu?ve bu çeşme hangi şehirde?tam adres alabilir miyim?

Adsız dedi ki...

İrfan:
Ben İzmir den yazıyorum, yazınızı ilgiyle okudum, Denize düşen yılana sarılırmış derler. Ben bu gün İzmir Dağtekke köyüne su almak için gittim ve orada bir arkadaş sizden bahsetti ama tlf. unuzu kaybetmiş o nedenle veremedi. yanlız bana kırşehir diye söyledi ama benmi yanlış anladım omu yanlış söyledi bilemiyorum. Ben ocak 2014 te sol böbrek taşı ameliyatı oldum ve ameliyatım kapalı olduğu için girdikleri bölgeden yuva içinde olan bir taşa ulaşamamışlar ve böbreği açmamak için bırakmışlar. velhasıl bu suyu kullanmak istiyorum, oraya gelsem kalacak yer bulma imkanımız varmı, yani yakınlarda otel pansiyon türü yer bulabilirmiyim. bu konuda bilgi yazarsanız memnun olurum, şimdiden teşekkürler.

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşlar öncelikle Mehmet beye sonsuz teşekkür ederim.Allah razı olsun.Eşimde ve bende aşırı derecede böbrek ağrısı vardı; ayrıca eşimde 2 adet taş mevcuttu Mehmet beyin bahsetmiş olduğu şifalı suyu 150 km gidip buldum ve elimizde ne kadar bidon varsa doldurup geldik ve ilk içimin sonrasında vücutta etkisini göstermeye başladı ertesi günü ise hiçbir ağrımız kalmadı 1 haftada ise eşim taşlarından kurtulmuş oldu inanın çekmeyen bilmez bu ağrıyı Mehmet beyin bu yazısından dolayı sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum bu arada gelemeyenlerin böbrek acısından kurtulmaları için bende elimden geleni yapmak isterim isteyenler olursa masraflarını karşıladıkları taktirde bizzat gönderimini yapabilirim.Yardıma ihtiyacı olan arkadaşlar mail atabilirler gokhans824@gmail.com

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz adres tarifine göre çeşmeyi buldum, burdan sonuçları yazacağım inşallah sizin vesilenizle şifa bulurum.

Adsız dedi ki...

MERHABA MEHMET BEY BENDEDE TAŞ VAR BU SUYU BANA ULASTIRMA IMKANINIZ VARMI TELIRDAĞ ÇERKEZKÖYDE IKAMET EDIYORUM YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM...

Unknown dedi ki...

Mehmet bey tel no yu yazar misiniz suyun yeri için

Unknown dedi ki...

Abicim kirikkale merkeze 6 km köy

Unknown dedi ki...

Arkadaslar bende su var 100 de 100 eritiyor sonuc ve her hangi faydasini gormezseniz her turlu sonuca.acigim ve eminim verdigim kisilerin telefon numaralari vs verip.gorusursunuzdr 5325516678

berati2010 dedi ki...

Çatalca karamander köyü meydanındaki şifalı su taşları düşünüyor mu? Giden varmı? Benim taş 2.5 cm bu sular bu taşları eritebilir mi?

Emre dedi ki...

Merhaba yazınızı okudum. Benimde böbreklerimde tas var sol böbrekte 2 tane biri 12 mm digeri 15 mm çapında dedi doktor ayrica kist var böbrekte yalniz bi cok kez doktoro gittim ilacli film cektirdim temiz cikti bu taşlar sadece sancı anında cikiyo normalde ultrasyon ve filmlerde cikmiyo zaman zaman agrilarim oluyo ve idrar yolu enfeksiyoni yapiyo bu dediginiz sh kırıkkalenin tam neresinde benim eşim kırıkkeli bu sudan esimin ailesi alip göndermelerini isticem yardimci olursaniz cok sevinirim agrilarimdan ve bu taslardan kurtulmak istiyorum.

Unknown dedi ki...

Mehmet bey bende 1.8 ml büyüklüğünde üst polde taş teşhis edildi bu suya nasıl ulaşabiliriz veya size nasıl ulaşırız. bu su eritiyormu düşürüyor mu?

Unknown dedi ki...

Merhaba benim oğlum var 11 yaşında tek böbrek li ve olan bobrekte 9 mlm taş var kırmak istedi doktor bendw tek böbrek olduğu için pek istemiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim

Unknown dedi ki...

Merhaba benim oğlum var 11 yaşında tek böbrek li ve olan bobrekte 9 mlm taş var kırmak istedi doktor bendw tek böbrek olduğu için pek istemiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

okadar yazi yazilmis birkiside suyun net adresini yazmamis....madem ki gittiniz aldiniz adres koordinat yazin ki gitmek isteyen ulassin

bobrektaşı dedi ki...

Kocaeli Gölcükte İcadiye köyünde Alimezar suyu diye de bi su var,oda böbrek taşına şifa,kocaeliye yakın olanlar içib

Unknown dedi ki...

Mehmet bey köy adresini netten bulamıyorum. Yardımcı olur musunuz lütfen İzmir çıkıyo hep

Unknown dedi ki...

Kırıkkale ye 6 kilometre diye yazmislar ama hala varmi nerde bende merak ettim en büyüğü 7 mm 3 taşım var benimde bana da kizlcahama güden yol üstünde bi su olduğu söylendi ama daha denenyemedim

Unknown dedi ki...

Su hala duruyomu ben ankaradayım Arabamız yok şu tam olarak ner de ona göre araba tutup gelmeyi planlıyorum

Unknown dedi ki...

Merhabalar arkadaslar ben kubra yaziyi ve yorumlari okudum benimde dedemin bobrek tasi sorunu vardi gecek su sayesinde butun taslarini doktu.Bu hastaligin agrisi sancisi acisindan cok cektigi icin böbrek tasi hastaligi olanlari cok iyi anliyorum ve elimden geldigince yardim etmeye calisiyorum tabi birazda kafayi taktim bu tur dogal yontemlerle hastaliklara cozumler bulmayi arastirmayi seviyorum.Su ve suyun cikis yeri hakkinda bilgi verecek olursam kaynağı eskişehir'in günyüzü ilçesinin gecek koyünde araayıt dağlarında olan gecek su geçmişten bu yana böbrek taşı düşürme ve hazmı kolaylaştırıcı özellikleriyle yörede şifalı bir su olarak bilinmekte ve kullanılmaktaymis

Kaynağın bulunduğu köyde , bugüne kadar hiç böbrek taşı rahatsızlığı görülmemeside bir başka ilginç nokta aslinda.Benim gibi dikkat edenler ve titiz olanlar icin taşlarını düşürücü etkiye sahip olduğu klinik deneylerle sabit.

Kaynağın kendi kendine mermer bir tabakadan oluşarak suyun yeryüzüne arınmış olarak çıkmasıda bir başka özelliği.Yardimci olabildiysem sizden istedigim tek sey vefat eden dedem icin bir dua bir fatiha okumaniz.Dualariniz icin cok tesekkurler.Ankara Cankaya cevresi icin verebilecegim numara 0312 496 04 46-0312 495 89 60-05373056579-05344116961

Adsız dedi ki...

MERHABA. EN ANNEM İÇİN GİİTİM VE SUDAN ALDIM. TAMAMEN İYİLEŞTİ. KIRIKKALE MERKEZDE KİME SORSANIZ KARACALI KÖYÜNÜ BİLİR. ÇEŞMENİN TARİFİ ZATEN YAZIDA VAR. DİKKATLİ OKURSANIZ. 2012 YILINDAN BERİ HER YIL GİDER BİR DAMACANA ALIRIM.
SUYUN ANALİZİNİ DE YAPTIRDIM HIFZI SIHA DAN İÇİLEBİLİR RAPORU DA ALDIM.

vatan5 dedi ki...

https://www.gelirbank.com/57-494-1273-Bobrek-Tasina-Son.html Böbrek taşını ağrısız bir şekilde eritmenin yolu burda!

Unknown dedi ki...

Ben köy muhtarı sayın Ekrem BALOĞLU ile telefonla görüştüm. Mevcut suyu çeşmeye alabilmek için çok uğraşmış fakat izin alamamış. İnternete de bu su hakkında köyümüze almayalım diye bir yazı yazılmış dendi. Bilgilerinize.

actual dedi ki...

Nerde arkadaşlar bu su adres verebilirmisiniz

Unknown dedi ki...

Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim bizde bu suyu kullandık size çok şifalar gördük Size de tavsiye ediyorum geceksu içip de gece gece x gecekusu içip de böbrek taşına düşünmem pek kalmamış tavsiye ediyorum

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....