1 Eylül 2010 Çarşamba

12 EYLÜL REFERANDUM TAHMİNİ

Biliyorsunuz 12 Eylül pazar günü Anayasanın bazı maddelerinde yapılacak değişiklik için halk oylaması(referandum)yapılacak.

Ramazan ayı ve havalar sıcak olmasına rağmen,liderlerin yaptıkları mitinglere bir hayli ilgi var.Buda oylamaya katılımın yüksek olacağına işaret ediyor.BDP'nin boykot kararına rağmen katılımın %80 civarında olacağını tahmin ediyorum.
Kamuoyu araştırma şirketleri yaptıkları araştırmaları gazetelerde,televizyonlarda yayınlıyorlar.Evetler %45 ila %60 arasında,hayırlar ise %44 ila %48 arasında değişiyor.
Ben profosyonel kamuoyu araştırması yapan biri değilim,ancak yaşadığım şehirdeki insanların durumunu gözlemleyebiliyorum.
Yıllar içindeki seçimlerde Türkiye ortalamasına nasıl benzediği hususundada bir tecrübem oluştu.
Şu andan itibaren ülkede oyların yönünü etkileyecek önemli bir gelişme olmazsa,
Buna göre Kırıkkalede Evet:%66,Hayır:%34 olarak görünüyor.
Bunu tecrübeye dayalı Türkiye tahminine çevirdiğimde,ülke genelinde Evet:%55,Hayır:%45 olacak gibi görüyorum.
+-3 puanlık yanılma payı içerisinde bakalım nasıl bir sonuç çıkacak.

2 yorum:

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Referandum sonuçları:
Katılım oranı:%77.5
EVET :%57.88
HAYIR:%42.12

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Kırıkkalede Referandum sonuçları:
Evet : % 69
Hayır: % 31
Unutmuşum şimdi yazıyorum

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....