28 Eylül 2010 Salı

TEKMİL

Ankara Demetevler semtinde Kamasan ünvanlı bir plastik kasa satan firma vardı,hala duruyormu bilmiyorum.
İşletmekte olduğumuz Kırıkkale Belediye ekmek fabrikasına ekmek kasası almak üzere oradayım,siparişimiz biraz fazla olduğundan depodan malzeme bekliyoruz.

Yaz günü kapının önüne çıktık çay içiyoruz.
Aynı sokakta oturduğunu öğrendiğimiz bir şahıs selam verip geldi oturdu.
İşyeri yetkilileri ile önceden tanışıyorlarmış.
Bizide tanıştırdılar astsubay emeklisiymiş.
Şurdan burdan sohbet ederken konu askeriyede namaz kılmaktan açıldı.
Emekli astsubay abimiz anlatıyor;
Bir ilçe Jandarma Bölüğünde görev yapıyorum.
Bölük komutanımız,Alay komutanımızın geleceğini bu nedenle nizamiye kapısında bir manga askerle karşılama yapmamı emretti.
Abdest almıştım ama öğle namazımı kılamamıştım.
Mangayı nizamiye kapısına yerleştirdim.Bende başlarında komutanı bekliyoruz.
Bu arada ikindi vaktide yaklaşıyor.Sürekli saate bakıyorum.Komutanın gelmeside geciktikçe gecikiyor.
Çavuşa emir verdim.
Ben kulübede namaza duruyorum yoksa vakit geçecek,bu arada komutan gelirse karşılamayı yap.
Tam namazın ortasındaydımki komutan geldi.
Çavuş karşılamayı yaptı,ben namazı bozmadım devam ettim.Kulübeden belden yukarım göründüğü için muhtemelen komutan namaz kıldığımı gördü.
Namazı bitirdim,birazda çekinerek bölük komutanının odasına komutanın yanına varıp selam verdim kendimi tanıtıp,hoşgeldiniz komutanım dedim.
Kulübede namaz kılan senmiydin evladım diye sordu.
Evet komutanım dedim ama eyvah yandım diye içimden geçiriyorum.
Evladım askerce namaz ne demektir diye sordu.
Biraz şaşkınca namaz Allahın emridir komutanım dedim.
Evladım askerce ne demek ben onu soruyorum diye tekrarladı.
Ne diyeceğimi tam bilemeden namaz müslümanın Allaha kulluk vazifesidir komutanım dedim.
Sesi baştan beri gayet müşfikti.
Evladım dedi;
Namaz askerce,her gün beş defa Allaha tekmil vermektir.
İçimden çok şükür komutan inançlıymış korkacak bir şey yok diye geçirdim.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....