9 Ağustos 2011 Salı

BÖBREK TAŞINI ERİTEN SU (3)

İnternetten Google'de arama yaparak blog yazıma ulaşıp bana mesaj atanlara telefonumu,adresimi yazıyorum,arıyorlar yardımcı olmaya çalışıyorum.

Ayrıntılarını ilerde yazacağım kitap için saklıyorum ama kabaca sizede bilgi vermiş olayım.
Ankaradan amcaoğlum böbrek taşı yüzünden çeşitli operasyonlarla böbreğini neredeyse mahvetmiş olarak bana ulaştı.Fazla irtibatımız olmadığı için bu konularda sohbet imkanımız olmamıştı.Kızının böbreğindede taş çıkınca arayışa girmiş yazıma rastlamış.
Kırıkkaleye geldiler bidonları suyla doldurup gittiler.
Yine Ankara'dan bir kardeşimle yazıştık,o'da sudan gelip götürdü.
Lüleburgaz ve İstanbul'danda aradılar,konuştuk ama ne yaptılar bilmiyorum çünki benimle telefon irtibatı kurmadılar.
Denizliden bir kardeşim l.8 mm.lik böbrek taşı olduğundan bahisle yazmış,gerekli bilgileri vermiştim.Denizlide üniversitede okuyan bir Kırıkkale'li kardeşime rica etmiş,adresimi telefonumu vermiş,geldi beni buldu abi ne yapalım dedi.Bende babanla çeşmeye git damacanaları doldur kargoyla gönder dedim.Aynen yaptı sağolsun.
Urfa'dan bir kardeşim yazmış.Babası kansermiş (rabbim şifa versin)böbrekte 1.9 mm.taş varmış,ne amaliyat olabiliyormuş nede taşı kırdırabiliyormuş.Ankarada bir arkadaşı varmış onunda Kırıkkaleli bir arkadaşı varmış,bu irtibatla benimle temas kurdular,yardımcı oldum kargoyla Urfa'ya su gönderdiler.
Kayseri'den bir öğretmen kardeşim babasıyla bu pazar günü Kırıkkale'ye geldi su götürdü.Onun taş 0.8 mm.miş.Ben Ankara'da olduğum için şahsen görüşemedik.
İzmirden bir kardeşim yazmış,eşinin böbreğinde 4.00*3.00 mm.ebadında bir adet,2.00 mm.ebadında bir adet,birde 0.8 mm. ebadında taş varmış.Böyle büyük taşa ikinci defa rastladım.
Dedimki kardeşim büyük taşı en az dörde kırdır.(Yani iki defa kırdırması lazım)
Su'danda götür içir birşeyi kalmaz inşallah.
Ne yaptı bilmiyorum,çünki bir daha aramadı.
En son hikayemiz şöyle;
Bu pazar gecesi Ankara'da hatun rahatsızlandı,Gazi hastanesinin acil servisine götürdüm.
Bizim tedavi işlerimiz yapılırken koridorda birinin bağıması duyuldu.
Hastaya böylemi davranılır,sizden davacı olacağım.
Baktım orta yaşlı,hakkaten canı yanmış biri.
Kapıya doğru bağırarak gitti.
Aradan epey bir vakit geçti,bizim işimiz bitti eve gideceğiz.
Doktor emin olmak için onbeş dakika daha hasta beklesin ondan sonra gidin dedi.
O bağıran kardeşimizi bizim tedavi odasına getirdiler.Serum bağlayacaklar,yanında resmi poliste var.
Kardeşim geçmiş olsun,senin derdin nedir dedim.
Böbreğimde taş var abi,on gündür hastanelerde beni mahvettiler şu kolumun haline bak dedi.Kolunun iç tarafları iğneden simsiyah olmuştu.
Sen ne agresif adammışsın yahu,hastaneyi birbirine kattın,ne yaptılar sana dedim.
Abi iki defa iğne batırdılar damarı bulamadılar.Üçüncüde başka biri geldi ben damarı bulurum dedi,iğneyi sanki kemiğime batırdı.Aklımı aldı.Bunada kızmadımda,yahu kardeşim canımı yaktın deyince,işine gelmiyorsa kalk git dedi o lafa bozuldum.
Sordum,Bitlis Ahlat'danmış,emekli polismiş,Ankara Batıkent'te oturuyormuş.
Dedimki,senin ilacın bende ama bir şartım var.
Şikayetinden vazgeçeceksin,bak bunlarda gecenin bu vaktinde bizim için çalışıyorlar.
Önce olmaz dedi ama ikna ettim,söz verdi.
Doktorlar ve poliste memnun oldular.
İsmimi,telefonumu yazıp verdim.Yarın hemen Kırıkkale'ye gel suyu getir iç dedim.
Dün iftardan sonra saat:21.00'de telefonla aradı.
Abi gündüz gelemedim şimdi gelsem olurmu dedi.
Gel dedim.
Kırıkkaleli bir komşusu varmış,Balışeyhin Kırlangıç köyünden,PTT emeklisi.
Hanımlarınıda alıp gelmişler,saat:22.30 gibi beni aldılar.
Karacalı köyüne gittik,damacanaları doldurup götürdüler.
Taş küçükmüş 3 mm.
Artık hastane,ağrı kesici yok.Bol bol sudan iç,Cumaya taş maş kalmaz ama sen filmini pazartesi çektir,banada haber ver dedim.
Beni eve bıraktılar,sarılıp vedalaştık.
Allah bütün hastalara şifa versin.Amin.




3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba mehmet bey,benim annem böbrek taşı sorunu yaşıyo 2 senedir mücadele ediyor.çok ağrısı var.2 kere kırdırdı fakat kırılmadı.kalp stendi olduğu içinde kapalı ameliyat etmiyorlar.yerleri tırmalıyo çok ağrısı var.bütün hayatını etkiledi.çok zor durumdayız devamlı ağrı kesici içiyor.bu su yazınızı görünce bir umut.ama bizim oraya gidicek durumumuz yok.durumumuz kötü.bize yardım edebilirmisiniz Allah rızası için giden olursa sudan getirttirebilimisiniz bize kargoyla yollarmısınız bunu sormak istedim.devamlı takip edicem msjınızı bkliyorum çok teşekkür ederim saolun şimdiden.Allaha emanet

Adsız dedi ki...

merhaba mehmet bey,benim 9 aylık kızım var.kızımda yaklaşık 3 aydır 2,5mm çapında kum vardı ancak 2 gün önce ultrosonla baktırdığımızda 4mm olmuş yani taş olmuş.bu bahsettiğiniz su gerçekten işe yarıyorsa gelmek isterim.yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla.

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşlar öncelikle Mehmet beye sonsuz teşekkür ederim.Allah razı olsun.Eşimde ve bende aşırı derecede böbrek ağrısı vardı; ayrıca eşimde 2 adet taş mevcuttu Mehmet beyin bahsetmiş olduğu şifalı suyu 150 km gidip buldum ve elimizde ne kadar bidon varsa doldurup geldik ve ilk içimin sonrasında vücutta etkisini göstermeye başladı ertesi günü ise hiçbir ağrımız kalmadı 1 haftada ise eşim taşlarından kurtulmuş oldu inanın çekmeyen bilmez bu ağrıyı Mehmet beyin bu yazısından dolayı sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum bu arada gelemeyenlerin böbrek acısından kurtulmaları için bende elimden geleni yapmak isterim isteyenler olursa masraflarını karşıladıkları taktirde bizzat gönderimini yapabilirim.Yardıma ihtiyacı olan arkadaşlar mail atabilirler gokhans824@gmail.com

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....