5 Kasım 2009 Perşembe

DA VİNCİ ŞİFRESİ

Tam hatırlamıyorum, bir kaç yıl önce televizyonda Da Vinci şifresi filmini izlemiştim.
Fazla dikkatimi veremediğimden pek birşey anlamamıştım.

Sonra gazetelerde filmin hristiyan dünyasında karışıklıklara sebep olduğu,Vatikan'dan tepki aldığı şeklinde haberler okudum.
Bilmiyorum belkide filmi izlemeden önce okumuş olabilirim.
Daha sonraları kitap seçerken Da vinci şifresi romanı dikkatimi çekti,okumak üzere aldım.
Altın kitaplardan çıkmış,kitabın orjinal adı The da vıncı cade türkçeye çeviren Petek Demir,Yazarı Dan Brown.
Yazar romanın başındaki teşekkür kısmında;Kendisi ile beraber çalışan ve yardım eden bir çok şahıstan bahsettikten sonra özellikle Altın oran ve Fibonacci dizimi konusundaki yardımlarından ötürü "matematik öğretmeni ve yazar"babası Richard Brown ile onüç kişiye,olumlu ve olumsuz tecrübelerini paylaştıkları için üçü faal ikisi eski Opus Dei üyesi şahsa,müzisyen annesi Connie Brown,sanat tarihçisi,ressam ve editör olan eşi Blythe Brown ile aralarında Lauvra müzesi,Londra arşiv derneği,Greenwich kraliyet rasathanesi,Catholic World haber'inde olduğu on iki kuruma teşekkür ediyor.
Sonraki sayfada GERÇEK başlığı altında şunları yazmış:
Sion tarikatı -1099 yılında kurulmuş olan gizli Avrupa cemiyeti-gerçek bir topluluktur.1975 yılında parsin milli kütüphanesi,Sir Isaac Newton,Botticelli,Victor Hugo ve Leonardo da vinci'de dahil olmak üzere,sion tarikatının sayısız üyelerinin isimlerini içeren Les Dossiers Secrets (Gizli dosyalar)diye bilinen parşömenleri ortaya çıkarmıştır.Opus Dei olarak bilinen Vatikan piskoposluğu,beyin yıkama,baskı ve "bedensel çile"denen tehlikeli bir ibadet yapıldığına dair tartışmalar yaratan,koyu dindar bir katolik mezhebidir.Opus Dei'nin New York'ta 243 Lexington caddesindeki 47 milyon dolara malolan Dünya merkez bürosu'nun inşaatı henüz tamamlanmıştır.Bu romanda bahsi geçen tüm sanat eserleri,mimari yapılar,belgeler ve gizli ayinler gerçektir.
Şimdi buraya kadarki bilgileri edinince ne yaparsınız?
İştahla kitaba devam edersiniz.
Bende öyle yaptım okumaya devam ettim.
İnanın roman o kadar merak uyandırıp insanı sürüklüyorki,zorunlu olarak romanı elimden bıraktığımda hemen işlerimi bitirip tekrar okumaya devam etme isteği duydum ve 495 sayfa olan kitabı üç günde bitirdim.
Harika bir roman.
Da Vinci şifresi filmini şimdi seyredebilirdim.Hemen CD'sini alıp oynatıcıya koydum geçtim karşısına keyifle seyrettim.
Tabi romanı nasıl senaryo haline getirdiklerini,filmin yönetmeninin olayları perdeye nasıl ustaca yansıttığını daha iyi anlayabiliyorsunuz.
Tavsiyem önce romanı okuyun sonra filmini izleyin.
Kitabın ülkemizdeki ilk baskısı Ekim 2003'de olmuş.Demekki orjinalide bundan birkaç ay öncesidir.
Bu tarihten sonra Hristiyan aleminde özellikle Vatikan'da ne gibi anlayış değişiklikleri oldu bilmiyorum ama konuyu takip eden uzmanları biliyorlardır.
Gazetelerden okuduğuma göre,Yazar şimdi bir roman daha yazmış,kitap Amerikada baskıdaymış,bunun konusuda mason'ların sembolleri ve masonlukla ilgiliymiş.
Umarım yakın zamanda dilimize çevrilip raflarda yerini alacaktır.Bu roman'ın ülkemizdeki mason faliyetleri hakkındada ciddi bilgiler vereceğini tahmin ediyorum.
Medyamız ilgi gösterir bilgilendirirlerse Milletimize,Devletimize çok yararlı olacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....