22 Temmuz 2010 Perşembe

TINAZ İLKOKULU

İlkokulu Kaletepe mahallemizdeki Kale ilkokulunda okuyordum.
5.sınıfın ilk dönemi bitmiş,onbeş tatil başlamıştı.

Babam dediki;oğlum burdan mezun olursan Kurtuluş ortaokuluna kayıt yapıyorlarmış,tabi liseyede orda devam edeceksin.
Ben soruşturdum oranın eğitimi biraz zayıfmış,ben senin Kırıkkale lisesinde okumanı istiyorum,oranın orta kısmına gidebilmen içinde Tınaz ilkokulundan mezun olman gerekiyor.
Beni götürdü Tınaza yazdırdı.
Okul çarşıda,cumhuriyet meydanında.
Öğrenciler zenginlerin,memurların çocukları.
Okula başladım.
Kimseyi tanımıyorum.
Yabancı bir ortam.
Öğretmenimiz Aytan Örgen'di.
Daha ilk hafta bitmeden,sınıflar arası bilgi yarışması yapılacakmış,beş kişi seçti,biride bendim.
Beşimiz tahtaya çıktık.
Şöyle bizi bir süzdü.
Memet,senin başka pantolonun,ayakkabın varmı dedi.
Yok öğretmenim dedim.
Yoktu gerçekten.
Ayağımda siyah bir çizme,bacağımda ütü tutmayan cinsten naylonumsu bir pantolon,ama temiz.Önlüğüm,yakam tertemiz.Annem sağolsun iyi bakardı.
Mahçup olmuştum.
Eve geldim,ağlayarak anneme anlattım.
Akşam babam eve gelince annem babama birazda kızarak durumu anlattı,ben yan odadan dinledim.
Babam tamam alırız dedi.
Ertesi gün okuldan önce (öğlenciydim)beni götürdü,bir gri kumaş pantolon,birde ön yüzü krem,kenarları kahverengi iskarpin ayakkabı aldı.
Ne kadar sevindiğimi tahmin edersiniz.
Naylondan kumaşa,çizmeden iskarpine geçişim böyle oldu.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....