9 Haziran 2010 Çarşamba

Açık Lise sınavları

Lise 2.sınıfta devamsızlıktan (haylazlıktan) okulu terketmiştim.Daha sonra akşam lisesine kaydoldum,yine okuyamadım.Çocuklar üniversiteyi çok şükür okuyup bitirdiler.Bende elli yaşıma geldim ama okuma hevesi içimde hep bir ukte olarak kaldı.

Geçen yıl (2009) Kırıkkale Halk eğitim müdürlüğüne gittim,beni açık liseye kaydedin dedim.Tastiknameni getir.Bankaya şu hesap numarasına 45 lira yatır gel kaydını yapalım dediler.
Kırıkkale Lisesine gittim,hem ortaokulda hemde Lisede sınıf ve sıra arkadaşım Metin Uslu orda başmüdür yardımcısı.Dedim benim tastiknameyi verde artık şu liseyi bitirip üniversite sınavlarına gireyim dedim.
Birlikte arşive indik,kolayca dosyayı buldu.Gerçekten tebrik ediyorum çok düzenli arşivleri var.Aldığım notların yazılı olduğu evrakıda vermesi gerekiyormuş,bunun için bir daha yoruldum ama olsun kaydımı yaptırdım.
Açık Lisenin her şeyi internet üzerinden takip ediliyor.(www.aol.gov.tr) Halk eğitimler sadece aracı.Geçici kayıttan sonra aktif öğrenci olmayı bekledim.Sonra Eyüp bey yardımıyla ders seçimlerimi yaptım.Yılda Ocak,Mayıs ve Ağustos olmak üzere üç dönem sınav var.Her dönemde 30 kredilik dersten sınava girme hakkın var.Toplam 192 krediyi tamamlayınca mezun oluyorsun.Benim önceden 58 kredim varmış,kalan kredilerimi en az 5 dönem sınava girerek verme hakkım var.
Sınava giriş belgesinde okul adı,salon no ve sırano yazılı.Sözel derslerin kitaplarını birer kez özet olarak okudum.Matematik,fizik ve yabancı dilden anlamıyorum.Hocalar yardım eder herhalde diye içimden geçiriyorum.
Okula gittim salonu buldum,bay ve bayan iki gözlemci hoca var.Tebeşirle sıraların üzerine numaralarımızı yazmışlar.İsimlerimizin yazılı olduğu sınav kağıtlarını dağıtmışlar.Toplam yirmişer kişi,her sırada bir kişi oturuyor.Her şey nizami,cep telefonlarını kapattırıp topladılar.Saat tam onda sınav başladı,tabi bu arada soru kitapçıklarınıda dağıttılar.Öğleden sonraki oturumlarda ondörtte başlıyor.
Bütün bunları sadece şunları söylemek için anlattım.
Halk eğitim,Web sayfası,sınav salonunun ciddiliği,cevap kağıtları nizam intizam herşey on numara.Sınava girenleri taktir ettim,bir kişi dahi hocalardan veya diğer öğrencilerden yardım istemedi.Gözlemci hocalarda bir kişiye tek soruda dahi yardım etmedi.Yani başarıda, terside öğrenciye ait.Görebildiğim kadarıyla en yaşlıda bendim.Öğrenci olmak gerçekten keyifli.
Her dersten 20 soru soruyorlar,her soru 5 puan.9 soruyu doğru yapıp 45 puan alınca o dersten geçiyorsun ve kredisini hanene yazıyorsun.Yanlış doğruyu götürmüyor.Yani sallamak serbest.Her soru 4 cevaplı test usulü.
Ocak döneminde 18 kredilik dersten geçtim.15-16 mayıs'ta girdiğim sınavın sonuçları belli olmadı.
Kısmet olursa 2011'de mezun olup,2012'de üniversite sınavlarına gireceğim.
Sevgili genç kardeşlerim.Aman okulunuzu düzgün okuyun,vaktinde mezun olup hayata atılın,benim durumuma düşmeyin.

1 yorum:

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Bu şekilde yedi dönem sınavlara girerek 2011'de Liseden mezun oldum.Aynı yıl YGS sınavlarına girerek altı puan türünde 177.5 ile 227.5 arasında puan aldım.Açık öğretim üniversitesine kaydolmama yeterli olan puanımla tek tercih yaparak İşletme bölümüne kaydımı yaptırdım.Öğrenci kimliğimi ve ders kitaplarımı aldım.Kısmet olursa dört yıl sonra Üniversite mezunu olacağım.

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....