24 Aralık 2011 Cumartesi

ŞEKER HASTALARINA TAVSİYE

Bir gurup arkadaşımla hastalıklara iyi gelen bitkisel ilaçlar üzerine sohbet ederken,İlyas Elitok kardeşim;şeker hastalığına şeker pancarı posasının iyi geldiğini anlattı.

Tarifinide şu şekilde yaptı.
Bir miktar şeker pancarını dilimleyerek,su dolu tencereye koyup kaynatıyoruz.
Şeker pancarı posalarını tencerede bırakıp,kaynamış suyu döküyoruz.
Tencereye tekrar su koyarak,yine kaynatıyoruz ki,pancar posasında şeker namına bir şey kalmasın.
Suyu lavaboya boşaltarak,pancar posalarını bir kaba doldurup buzdolabına koyuyoruz.
Her sabah aç karnına buzdolabından çıkarıp bir miktar yiyoruz.
Kanınızdaki şeker oranını ölçtükçe günden güne azaldığını göreceksiniz.
Bu tarifi dinleyince bende şöyle bir yorum yapmıştım.
Demekki bu bitkide şekeri üzerinde toplayan bir özellik var.Nasılki toprak altında şeker küpü haline geliyorsa,posasıda vücuttaki fazla şekeri üzerine toplayarak atılmasını sağlıyor.
Ne kadar bilimsel bilmiyorum,benimki sadece bir yorum.
 İlk tavsiye ettiğim kişi kasap Ali Rıza abiydi.
Bir gün yolda karşılaştığımızda şekerden muzdarip olduğunu anlatınca duyduğum bu tarifi anlatmıştım.
Şeker miktarının 450 olduğunu söyleyincede,abi on gün pancar posasını ye şekerini bir ölçtür bakalım faydası oluyormu,nihayet yiyeceğin şeker pancarı posası, faydası olmasa bile en azından zararlı bir şey değil,denemeye değer demiştim.
Bir müddet sonra tekrar karşılaştığımızda sordum ne yaptın diye.
Mehmet dedi,anlattığını aynen uyguladım dokuz gün sonra şekerimi ölçtürdüğümde 450'den 190'a düştü.Ondan sonra devam etmedim dedi.
Abi dedim 190'da fazla tekrar yapta biraz daha ye,130'lara düştüğündede,şifalı bitkiler kitabında okudum,tarçın iç.O'da şekeri normal durumda tutuyormuş dedim.
Ne yaptı bilmiyorum bir daha karşılaşamadık.
Kayınvalidemdede şeker hastalığı var.
Onada anlattım,uyguladı,faydasını gördü.
Ama nefis işte,canı çekiyor arada bir dayanamayıp,baklava çörek yiyor.Şekeri yine yükseliyor.
Deneyin ve diyetinizede dikkat edin derim.
Şifayı verecek olan rabbimizdir.


Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....