5 Aralık 2009 Cumartesi

2002 Genel seçim öngörülerim

Galiba 2001 yılı başlarıydı,
DSP-MHP-ANAP koalisyon hükümeti ülkeyi yönetiyordu.
Henüz AKPARTİ kurulmamıştı,ancak çalışmaları Çankaya-Yıldızdaki ofiste yürütülüyordu.

Kırıkkalede Zafer caddesinde yürürken Kırıkkale eski Belediye Başkanı Cemalettin Akdoğan bürosunun penceresinden bana seslenip çay içmeye davet etti.
Büroda çoğunu tanıdığım onbeş civarında ANAP'lı arkadaşımız vardı.
Cemalettin Başkan,kardeşim kendine göre bana siyasette bir yol çiz dedi.
Bende mevcut liderler eskidi,Tayyip bey parti kuruyor,senin bir ekibin ve etiketin var.Git erkenden yanına otur,ilk seçimde iktidar olur sende ne olmak istiyorsan olursun dedim.
O'da bana kardeşim o siyasi yasaklı,sağda yüz kişilik bir ekiple yeni bir oluşum olacak istikbal orda dedi.
Ben kendi tezimi,o'da kendi tezini savundu,insanlar bizi dinlediler,çayımızı içtik vedalaştık.
AKPARTİ kuruldu Av.Ramazan Can İl Başkanı oldu.Tayyip beyde ilimize mitinge gelecek,tarh belli.
Parti binasına hayırlı olsun ziyaretine gittim.
Ramazan Başkan Mehmet abi senin tecrüben var,miting için ne diyorsun,meydan dolarmı dedi.
Bende dağ taş Tayyip diyor,sen meydandan endişe etme,güzel bir takım elbise giy,köprübaşında bulabildiğin kadar araçla karşılama yap,çok kısa bir hoşgeldin konuşması hazırla mitingde konuş.
Milletvekilliğin hayırlı olsun dedim.
Aynen yaptı.
Erken seçim kararı alındı 2002 genel seçimleri için Milletvekili aday adayları partilerine müracaatlarını yaptılar,mahalli gazeteler yazdı,öğrendik.
Cemalettin Akdoğanda aday adayı,yine aynı yerden geçerken çağırdı,çıktım bürosuna yina kalabalık ama bu defa daha fazla.
Gardaşım dediğini yaptım AKPARTİ'ye katıldım dedi.
Aynen şunları söyledim.
Tayyip kaptan direksiyonda,otobüsün koltukları dolu ve hareket etti bile,sen arkadan koşarak kapıdan içeri girdin ama ayakta kaldın,geçmiş olsun.
Aynen tahminim gibi oldu,listeler açıklandı 1-Vahit Erdem,2-Ramazan Can,3-Murat Yılmazer,4-Kemal Albayrak.
Etrafımdaki insanlara AKPARTİ ülke genelinde 400,Kırıkkalede 4 milletvekili çıkarır diyorum.
Hiçkimse inanmıyor itiraz ediyorlardı.
Pazar günüydü AKPARTİ il binasının önünden geçerken 4.sıraya konulduğu için yerini beğenmeyen milletvekili Kemal Albayrak ve arkadaşlarına rastladım.
Partiye çıkıyorlardı benide davet etti.
Birazdan gelirim dedim,işimi halledip yukarı çıktım.
İl Başkanı Mehmet Demir,İl yönetim kurulu üyeleri,adaylar Ramazan Can ile Murat Yılmazer toplantı düzeninde oturmuşlar,tokalaşıp merhabalaştık bende oturdum.
Aradan beş dakika geçti hiçkimse konuşmuyordu.
Dedimki arkadaşlar listeniz hayırlı olsun,alt sıradakilerde üzülmesin çalışırsanız hepiniz milletvekilisiniz.
İsterseniz hiç çalışmayın.hatta partinizide kilitleyin bu millet Tayyip beye oy verecek,o halde bile iki vekil çıkar,
Kemal bey son sıraya atıldım diye üzülme çalış vekilsin dedim.
Kemal bey inanmadı,çalışmadı.
Seçimlere az bir süre kalmıştı,
Kemal beyin büro açtığını duydum,yanına gittim.
Kalabalıktı hepsi ANAP'tan arkadaşlarımızdı.
Seçimler ne olur diye sordular.
Dedimki çalışmak için geç kaldınız,ama yinede bir şans var.
Tahminime göre MHP barajı aşamayacak görünüyor.
O zaman senin rakibin CHP olur.
Benim kamuoyu araştırmama ve kulanılacak oya göre şu andan itibaren AKPARTİ'nin dörtbin oy daha alması lazım,ancak bu mümkün görünmüyor.
Eğer CHP'nin alacağı oylardan bin oy eksik almasını sağlayabilirseniz,aynı hesaba gelir 4-0 olur.
Bunun için alevi köy ve kasabalarına ağırlık verin dedim.
Söylediklerim Kemal bey tarafından kabul gördü,hemen orada bir proğram yaptılar.
Sonuç şöyleydi;
MHP barajı aşamadı,
AKPARTİ ülke genelinde üçyüzaltmış küsür,Kırıkkalede üç vekil çıkardı.
Şayet CHP Kırıkkalede 705 oy eksik alsaydı,son sıradaki Kemal beyde vekildi.
Onun yerine CHP'li Halil Tiryaki vekil oldu.
Tabi asıl hak sahibi MHP'den Osman Durmuş'tu ancak partisi baraja takıldı.
2002 Genel seçimlerindeki bütün öngörülerim gerçek oldu,tanıkları halen hayatta.
2007 Genel seçimleri ile ilgili anılarımı başka bir yazıda anlatırım

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sayın Mehmet Bey siyasi yorumlarınızda büyük bir isabet var, sizce 2011 seçimleri ne durumda gerçekleşebilir. Bu konuda da tahminlerinizi bekliyorum.

Mehmet ŞİMŞEK dedi ki...

Ülkemiz seçim atmosferine girdiğinde,hem Türkiye geneli,hemde gezdiğim illerle ilgili seçim tahmin ve yorumlarımı yazacağım.İlginize teşekkür ederim.

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....