11 Aralık 2009 Cuma

DEVRİM ARABALARI

Kızım,baba devrim arabaları filmini seyrettinmi?
Ben öğrencilerimle birlikte izledim,mutlaka görmelisin deyince,hayır dedim seyretmedim.

Gazetelerdeki sinema eleştirilerinde metnini okudum,en kısa zamanda izlemek istiyorum.
Fırsatım olduğunda hemen CD'sini aldım,izlemeye başladım.
Film 1960 ihtilali ertesinde Cemal paşanın,yabancıların söylediği "Türkler araba yapamaz"lafına kızarak,Ulaştırma Bakanına 29 Ekime yetiştirilecek şekilde bir araba yapılması talimatı vermesiyle başlıyor.
130 gün gibi kısa bir zamanda araba yapılabileceğine inanan birkaç idealist Demir yolları mühendisinin Gündüz bey liderliğinde kolları sıvamaları ile devam ediyor.
Oyuncular dizilerden tanıdık,filmde elli yıl öncesi güzel resmedilmiş.
İzleyene milli ruh ile birlikte coşku ve heyecanda veriyor.
Birkaç sahnesinde isyan ettim,birkaç sahnesindede ağladım.
İzlerken düşündüm,
Sabah gazetesi yazarı Emre Aköz'ün deyimiyle GDT (Genetiği Değiştirilmiş Türkler)tarafından yabancılarla işbirliği yapılarak,konuşlandıkları yüksek bürokrasideki uygulamaları ile ülkemiz nasılda geri bırakılmış.
Elli yıl geçmiş yine aynı dertle uğraşılıyor.
Filme dönersek,nasıl başarılı olabilirim diye kafa yoranlar mutlaka izlemeli.
Okullarda ders olarak izlettirilmeli.
Emeği geçenleri kutluyorum.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....