28 Ağustos 2017 Pazartesi

BİLEK KIRIĞINI NASIL TEDAVİ ETTİM

2014 yılı Mart ayının baslarıydı fırından hesabı almış kucagımda poşet içinde bozuk paralarla yaya olarak yakındaki şirket merkezimize doğru yürüyordum.Kaldırıma araçlar park yapmasınlar diye yerden on santim yüksekliğinde zincir çekmişler.Gördüm yoldan yürürken karşıdan bir araç gelince tekrar kaldırıma yöneldim nasıl olduğunu anlamadan zincire takılıp düştüm.Hemen kalktım ama başım dönüyor soğuk soğuk terliyordum.Bozuk para poşeti patlamamıştı biraz oturup dinlenip giderim dedim.Gözlerimi kapattım kulaklarım uğulduyordu bu arada yanıma bir delikanlı gelmiş amca iyimisin diyor iyiyim dedim ama iyi değildim sağ elim hareket etmiyordu.Bu arada iki kişi daha yardıma geldiler ayağa kalktım kendim giderim dedim ama ilk gelen delikanlı bırakmadı koluma girdi beraber gidelim amca dedi sağolsun.Şirket merkezine geldiğimde Kaplan bey ne oldu geçmiş olsun diye karşıladı kendimi acı içinde koltuğa bıraktım.Bu arada ortağım Hakan kardeşim geldi elimdeki ağrı giderek artıyordu tekrar soğuk soğuk terlemeye başlayınca Hakan beni hastaneye götür dedim.Kırıkkale Yüksek ihtisas hastanesi acil servisine geldik.Doktor hemen röntgene havale etti.Filmi görünce bilekte kırık var dedi alçıya alınması için görevliye gönderdi bu arada haberleri olmuş Mahir Yılmaz'la Yaşar abide geldiler.Görevli arkadaş işaret etmiş Hakan ile Yaşar abi beni koltuk altlarımdan kavradılar sağ elimi iki defa öyle bir çektiki tarif edemem çok şükür ağzımdan kötü bir şey çıkmadı.Kemiklerin yerine geldiğini hissettim.Elimi dirseğe kadar alçıya aldılar.Nöbetci doktor haber vermiş Ortopedi doktoru geldi yarın ameliyat edeceğim dedi yoksa elini hareket ettiremezsin nasıl yapacağını sordum elinden ve kolundan ikişer delik açıp demirle bağlayacağım dedi ne zaman diye sorunca yarın sabah dedi ne zaman iyi olurum soruma iki üç ay içinde cevabını verdi tamam dedim yatış evraklarını imzaladı servise çıkardılar.Arkadaşları işleri olduğu için gönderdim.İki kişilik odada yaşlı bir amca yatıyordu geçmiş olsun deyip durumunu sorunca dün kalça kemiğimden ameliyat oldum bugün tuvalete çıkınca tekrar kırıldı yarın tekrar olacağım dedi.Hanım evde yok Gebze'de hasta annesinin bakımıyla ilgileniyor.Kimseye haber vermedim akşam seçim ekibimiz sağolsunlar kalabalık bir şekilde geçmiş olsuna geldiler sohbet muhabbet esnasında durumu ve olacakları anlatınca Mustafa Bakkal kardeşim aman abi sakın bu doktora amaliyat olma üç ay önce oğlumu sakat bırakacaktı Ankara'ya götürdümde kurtardık bak amcayıda sakat etmiş deyince içime bir kurt düştü sabah doktor gelince amaliyat olmayacağımı mesuliyeti kabul ettiğimi söyleyince sen bilirsin deyip taburcu ettiler.Bir dostum paça çorbası içmemi tavsiye etti birkaç defa aynı lokantaya gidince lokantacı arkadaş bu içtiğin koyun paça dana paça içersen kırık daha çabuk kaynar deyince dana paça içmeye başladım.Bir ay dolunca alçıyı kesip doktora gittiğimde seni muayene edemem sözümü dinleyip amaliyat olmadın elin sakat kalabilir mesuliyete giremem deyince başka bir ortopedi doktoruna gittim röntgene havale etti filmi gördü kırık kaynamış seni fizik tedaviye havale ediyorum dedi.Fizik tedavi doktoru kaskatı hiç hareket etmeyen elimi bir dakika sıcak suda çıkarıp üç dakika soğuk suda bekletip devamlı topla hareket ederek devam etmemi iyi olacağımı söyledi hakikaten söylediklerini yaptım ve zaman içinde elim eskisi gibi oldu rabbime şükürler olsun.Dana paça çorbası içerek amaliyat olmadan hemde bir ay içinde kemikdeki kırık hiç iz kalmayacak şekilde tutmuştu bu arada yaşımıda söyleyim ellibeş.Tecrübe tavsiyelerine kulak vermek her zaman iyidir.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....