29 Ağustos 2017 Salı

DOKU ZEDELENMESİ VE KEMİK İLİĞİ ÖDEMİ'Nİ NASIL TEDAVİ ETTİM

Üzerinden bir yılı biraz geçti fırında gece nöbetindeyim Erkan usta işe gelmeyip telefonada cevap vermeyince Tayfun ustayla birlikte Kırıkkale Selimözer mahallesindeki evine gittik.Anayoldan eve ulaşmak için karanlıkta otların boyunu tam hesap edemeyince sağ ayağımın boşluğa düşmesiyle birlikte kalçamda oluşan ağrıyla aksamaya başladım.Bir kişi eksik oluncada o ayakla sabaha kadar topallayarak çalışmak zorunda kaldım.Gittiğim aile doktorum lif kopmuştur diyerek merhem ile kas gevşetici verdi.İşime topallayarak devam ettim ama giderek ağrım arttı.Sağlık ocağında nöbetci doktora gittim o'da başka marka merhemle fıs fıs verdi.Ama hiçbiri derdime çare olmadı.İşim ve cenazemiz nedeniyle mecburen hareket halinde olduğumdan artık neredeyse hareket edemez duruma gelince Yüksek ihtisas hastanesinde fizik tedavi doktoruna gittim.MR çektirdi en az üç ay dinlenmen lazım üzerine basma yoksa kalça kemiğin kırılır kemik iliğindede ödem oluşmuş ben seni fizik tedaviye havale edeyim orda tedavine devam et dedi.Hanıma telefonda durumu bildirince enişte Rıza'ya ben eve gelmeden dirsekten destekli tekli bastonu aldırmıştı.Artık mecburi dinlenmeye geçince alıpda okumadığım kitaplara bakarken belki şimdi işime yarar diye ünlü kalp cerrahı Dr.Mehmet Öz'ün ŞİFAYI YÜREĞİNDE ARA isimli kitabını okumaya başladım.Kitabın 34.sayfasındaki şu satırları okuyunca kemik iliği ödeminin ne kadar tehlikeli olduğunu kavradım.Aynen aktarıyorum......KEMİK İLİĞİNDE az önce oluşturulduğunuzu hayal edin.Ancak bir al veya akyuvar veya bir trombosit olmak yerine eşsiz yetenekli seçkin bir hücre grubundasınız.Üstünlüğünüz istediğiniz herhangi bir hücre olabilme yeteneğinizden ileri gelir.Farklılaşmış olan veya hayattaki hedeflerini saptamış olan çoğu dokulardan farklı olarak siz henüz istediğiniz rolü oynamakta serbestsiniz.Çok amaçlı bir hücre olarak hayatınızı ilikteki kanın içinde yüzerek geçirirsiniz.Ama bazen dolaşım sistemindeki kanın içine kayıp vücutta yolculuk edebilirsiniz.Mikroskobik kılcal yataklarda dolaşırken birden bire büyük bir toplardamarın kalbin sağ yanına boşalan alt ana toplardamarın içine sürüklenebilirsiniz.Bu odacığın kasları şiddetle kasılarak sizi akciğerin içine savururlar böylece minik alveollerden oluşan bir yatağın içinde dolanırsınız.Bir astarla soğan kabuğuna benzeyen tek hücrelik bir katmanla çevrilirsiniz.Vücudun sahibi soluk alıp verirken oksijen bu soğan kabuğuna benzer engelden süzülür.Karbondioksit'de çok daha bol olan etrafınızdaki alyuvarlardan fışkırır.Birkaç saniye kalmadan kendinizi vücudun içindeki en güçlü kan kasının sol karıncığın içinde bulursunuz.Sonra güm.Odacık kasılır sizde aort yoluyla vücudun kalan kısmına savrulursunuz.Şimdi ellisekiz yaşlarında fazla kilolu bir erkeğin KEMİK İLİĞİNDE oluştuğunuzu varsayalım.Babası elli yaşlarında bir kalp krizi sonucunda ölen bu kişi kuvvetli Türk tütününden yapılmış Camel markalı sigaraları çok sevmektedir.Adamcağız karısıyla dolaşarak fazladan bir dilim biberli pizza yemeye hazırlanır.Ani bir sancının etkisiyle göğsünü avuçlar ve kendinden geçer.Ağzının kenarından pembe bir köpük sızmaktadır.Siz bu arada ana toplardamardan kalbin sağ yanına geçmiş ve akciğerlere ulaşamayan hücrelerden oluşmuş bir engele toslamış bulunuyorsunuz.Barındığınız vücudun sahibinin kalp krizi geliştikçe sol karıncık artık güçlü şekilde kasılamaz.Kan akciğerlere doğru geriler ve soğan kabuğuna benzer o katmandan sızar.Kalbin sağ karıncığındaki kanda bir yere gidemeyerek karaciğere ve böbreklere taşarak bu organların çalışmalarına engel olur.Hasta hemen acil servisin bir odasına koşturulur.........aynı satırları birkaç defa okuyunca kemik iliğimde oluşan ödemin kalp krizine yol açabileceğini düşünüp hastalığımı dahada ciddiye alarak hemen ertesi gün Kırıkkale Tıp fakültesi hastanesi Ortopedi servisine gittim.Doç.Dr.daha önce çekilen MR'ın cd'sini getirmemi istedi gidip getirdim.Hemen amaliyat olmam gerektiğini kalça kemiğine platin takacaklarını yoksa kırılınca protez takmak zorunda kalacaklarını ödem içinde sigarayı bırakıp kesin olarak dinlenmemi bu bastonlada yürümemem gerektiğini iki adet koltuk altı değnekle ancak kısa mesafeler gidebileceğimi söyledi.Ameliyat için ne kadar vaktim var dedim en fazla kırkbeş gün dedi.Tamam dedim kemik'deki doku zedelenmesini dana paça çorbası içerek kuvvetlendiririm ödemi ise sarımsak yutarak kuruturum dedim.Daha önceden diş apsesini yok etme tecrübem vardı.Böyle olmaz ama sen bilirsin dedi.Doktora dediklerimi aynen uyguladım.Bu arada beni bastonla gören bir arkadaşım üzüm çekirdeği de yersen kemik dokusu daha iyi beslenir babam o şekilde iyi oldu deyince hemen bol çekirdekli siyah kuru üzüm alıp onuda yemeye başladım.Gün geçtikçe iyi olduğumu hissediyordum.Bir ay sonra artık bastonsuz yürüyebiliyordum.Tıp fakültesinde doktoruma gittiğimde MR ve röntgene havale etti.Kemik iliğindeki ödem tamamen yok olmuş kalça kemiğimdeki dokuda beslenmeye başlamıştı.Doktor hayret etti neler yaptığımı ona anlattım hayret ederek dudağını büzdü.Elliyedi yaşımda bazen beş altı km.yürüyebiliyorum hemde hızlı hızlı.Rabbime bu derdimede şifa verdiği için hamd ediyorum.
Unutmadan şunuda ilave edeyim.Tv.deki bir proğramda Prof.Dr.İbrahim Saraçoğlu'nu izlerken dizlerdeki romatizma ağrıları için halkımızın yanlış bildiği bir şeyi düzelteyim diyerek sıcak su tedavisi değil aksine belden aşağı dökün soğuk suyu ağrılar geçer sözünü duyduğumdan itibaren uyguluyorum çok faydalı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....