10 Ağustos 2017 Perşembe

YARIM BATI KARADENİZ TURU

Yarım diyorum çünki tamamını gezemedim.Buralar gözün yeşile doyduğu yerler.
KARABÜK:İstanbuldan çıktığım yolda sabah saatlerinde şehre girerken demir çelik fabrikalarının heybetiyle karşılaşıyorum.Güzel temiz bir otogarı var.Karşısındaki üst geçit modern görünümlü ve asansörlü.Yenice ilçesine giderken aynen Ankara'dakilere benzer altgeçit var.Sırtını yeşil dağlara dayamış bir şehrimiz.Önünde kısmi bir boşluk var oralaradada üniversitenin bölümleri yer alıyor.Özellikle kız yurtlarının çokluğu dikkati çekiyor.Konuştuğum insanların söylediğine göre Karabük üniversitesinde 25 bin civarında öğrenci varmış.Karabükspor alt liglerde Kırıkkalespor'umuzun en dişli rakiplerinden biriydi,birçok deplesman maçına gittiğim halde buraya gelmek kısmet olmamıştı iş icabı ilk defa geliyorum.
KARABÜK YENİCE:İl merkezine 35 km.mesafede,Karabük'den itibaren yol çok az bir düzlükte ilerliyor sonra çetin dağ yamaçlarının dibindeki vadiden devam ediyor.Tek tek saydım o kısa mesafede tam 16 tane tünel var.Yanlış duymadınız bu defa yazıyla belirtiyorum tam onaltı tane.En kısası 36 metre en uzunu ise 705 metre uzunluğunda.Birinden çıkıp diğerine giriyorsunuz.Son on onbeş yıl içinde yapılmış o nedenle daha önce Karabük Yenice arasında karayolu yokmuş trenle gidip geliyorlarmış.Kaç tanedir bilmiyorum ama tren tünelleride çok fazla,tabi bunlar cumhuriyetimiz ile yaşıt sayılır.DÇ.fabrikaları yapılırken tren yolu ve tünelleride o zamanın zor şartlarında yapılmış.Dağlar genellikle kayalardan oluşuyor.Sabah saatlerinde bu Ağustos ayında bile yüksek yerlerde duman var.Yani başı dumanlı dağlar tabirinin cuk oturduğu şekilde.Kayaların üzerinden bile ağaçlar çıkmış.Ormancılık buraların tek geçim kaynağı birde Zonguldak madenlerinde çalışma.Yol kenarında genişce bir alanda tomrukların istiflendiği orman işletmesine ait bir yer var.Çaycı kardeşimin söylediğine göre babasıda madende grizu patlamasında vefat etmiş,sadece bizim mahalleden onsekiz madenci vefat etti,malesef buraların kaderi diyor.Vadide bir akarsu var,minibüs şoförüne adını soruyorum Pilyos çayıymış.Nüfusu tabelada 9400 yazıyor.Eski vileyetleri Zonguldak aksi istikamette 70 km.uzaklığında .Takriben üç km.mesafede bir seyir yeri varmış,oradan dağlar ve köyler daha güzel görünüyormuş,vaktim olmadığı için çıkmadım.Genelde güzel temiz insanları var.Bizim memleketten buralarda çalışan birileri varmı diye Emniyet ve Adliye'de soruşturdum.Yozgatlı savcımız Çağlar bey yeni tayin olmuş.Göremedim ama katibine bir selam notu bıraktım.Ben dönerken aradı telefonda tanışıp hasbihal ettik.
KARABÜK SAFRANBOLU:İl merkeziyle hemen hemen birleşmiş gibi.Karabük ile Yenice'nin aksine buradaki kalabalığın oluşturduğu canlılık hemen göze çarpıyor.Biliyorsunuz tarihi evleriyle meşhur.Sordum yerleşik nüfus 40 bin civarında iken yaz aylarında ziyaretcileriyle birlikte iki katına çıkıyormuş.İrili ufaklı otel ve pansiyonların çokluğu hemen dikkatinizi çekiyor.Şehrin yeni binaları yeşil dağlara doğru uzuyor.Görülmeye değer şirin bir yer.
BARTIN:Tarih,modernlik içiçe girmiş vaziyette.Hemen 15 km.mesafedeki Karadeniz'in havasıyla her tarafı kaplayan orman havası hemen farkındalik meydana getiriyor.Çarşıları özellikle alışverişi seven bayanların hayranlıkla gezecekleri dükkanlarla,oturup dinlenilecek kafelerle bezenmiş.Her yer tarih kokuyor.Örneğin şehir hamamı 1747 yılında yapılmış.Merkezde çok sayıda cami var.Nüfusu 70 bin civarındaymış.Karabük'den buraya sadece Savaş Turizm'in minibüsleri çalışıyor.Vadiden devam eden tek şeritli yolu var.Kenardaki derede damla su yok,mevsimin kurak geçtiği buradan belli.Bazı yerlerde yol kenarındaki ağaçlar o kadar uzunki başınıza güneş geçmiyor,gölgede ilerliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....