25 Ekim 2011 Salı

VAN ERCİŞ DEPREMİ


Pazar günü öğleden sonra televizyonlarda son dakika haberi olarak geçen alt yazıda"Van'da 6.6 şiddetinde deprem oldu"haberi veriliyordu.
İlk tepkim,çok şükürki deprem gündüz olmuş,bu şiddette biraz yıkım olur ama can kaybı olmaz inşallah şeklindeydi.

Kırıkkale-Lüleburgaz maçını izlemek için kapalı tribünde yerimi aldığımda,yanımda oturan polis arkadaşımız Van'daki yakınlarını arıyordu,aldığı cevaplardan birşey olmadığı belli oluyordu.
Akşam haberlerinde Başbakan ile ilgili bakanların bölgeye intikal ederek incelemelerde bulundukları ve gerekenin yapıldığını gördüm.
Depremin şiddeti ilk haberin aksine 7.2'ydi.
Özellikle Erciş'te büyük çaplı yıkıntıya sebep olduğundan,ölü ve yaralı sayısının oldukça fazla olabileceği yorumları yapılıyordu.
Bizler uyurken bir çok insan ölüm kalım mücadelesi veriyordu.
Sabah televizyonu açtığımda ilk haberlere göre 239 ölü,1090 yaralı vardı.
Twitter'ı açtığımda Türkiye'nin milleti ve devletiyle yardım seferberliğine koyulduğunu gördüm.
Ülkemizin her yanından arama kurtarma ekipleri bölgeye intikal etmiş yada ediyordu.
Enkazların altından birçok insan canlı olarak kurtarılıyordu.
THY Van'a sefer sayısını artırmış,bilet fiyatlarınıda aşağı çekmişti.
Arama kurtarma ekiplerini ücretsiz taşıyordu.
Devletin ilgili birimleri,belediyeler,başta Kızılay olmak üzere yardım kuruluşları ellerinden gelen herşeyi yapıyorlardı.
Halkımız ülkemizin her köşesindeki merkezlere yardımlarını ulaştırıyorlardı.
Bu defa deprem sonrasına oldukça hazırlıklı olduğumuz görülüyordu.
Bende çorbada tuzumuz olsun misali,Kızılay ile Kimse yokmu derneğine boş mesaj atarak karınca kararınca üzerime düşeni yaptım.
Doğusuyla batısıyla,kuzeyiyle güneyiyle adeta bir ulus tek yürek olmuş yeniden inşa ediliyordu.
Depremde zarar görenleri bütün Türkiye kucaklamaya hazırdı.
Yıkılan ve yıkılmayan binalara bakınca bir kez daha gördükki,deprem değil çöken binalar öldürüyor.
Erciş'li birinin şu feryadı olayı net olarak ortaya koyuyor;Ben çocuklarıma ev değil mezar yapmışım.
Bütün mesele vicdan ve denetim.
Ölenlere Allahtan rahmet,yaralılara acil şifalar,milletimize geçmiş olsun diyorum.

Hiç yorum yok:

23 HAZİRAN İSTANBUL SEÇİM ANKETİNDE 3.OLDUK

23 HAZİRAN 2019 İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ: Hata payı içinde KONTAK ARAŞTIRMA Anketi: CHP Ekrem İMAMOĞLU.     %53....